tisdag 20 september 2011

Nu gäller det

Idag skall jag ut på mitt första egna kundbesök. Eget bokat, egen lösning, egen bonus. Om jag får affären vill säga. Jag har visst en tendens att räkna TB på en affär innan jag ens vet om det kommer bli något påskrivet. Oklart om detta är en bra egenskap.

I övrigt så är min fasta provisionstid slut. Nu har det gått 6 mån och min provanställning är slut. Nu skall jag klara mig själv och helst dra in egna pengar varje månad. Det kräver lite mer disciplin. Det kräver att man faktiskt ringer kunder hela tiden, inte bara någon timma i veckan. Så nu skall jag strukturera mig - rejält. Varje dag skall minst 1h gå till att ringa kunder har jag bestämt. Och när man inte har något att göra så ringer man kunder också. Typ.

Men det är något som krockar med det här "karriär" och att samtidigt hinna hämta barnen på dagis vid 16-tiden, hur får folk ihop det? När jag hämtar barnen vid strax efter 16 så är de typ alltid sist kvar. Jobbar alla hemifrån på kvällen? Är det ingen som jobbar i butik till kl 18? Har alla någon annan som alltid kan hämta? Eller har de vunnit på Triss och behöver inte jobba alls? Enlighten me please.

3 kommentarer:

Anna T sa...

Ja är det inte märkligt? Vårt dagis har 65 barn. K blir hämtad sist av alla- varje dag. Då är det inte jag som hämtar utan Arne som slutar 16.00!! För mig är det här obegripligt. Vad lever folk på?

Jullan sa...

Jamen precis - har alla flextider på sina jobb och kan gå och komma precis när det passar? Är de aldrig lediga på helgerna? Visst, vi hade kunnat spara in pengar både här och där och kanske kunnat jobba mindre men ändå..

Karin sa...

Önskar också svar på denna märkliga gåta...Stella och Gustav är också alltid sist kvar...i fredags hade t o m Stella fått glass på fritids, "tyckte lite synd om henne" sa läraren...Tack för det kände jag, ännu mer dåligt samvete! //Karin