fredag 23 september 2011

Duktiga Björn

Det är Björn som lämnar på dagis i stort sett varje morgon hos oss. Det har bara blivit så för tanken är ju att jag skall vara på plats 8.00 medan han inte behöver vara inne förrän 8.30. Med andra ord pyser jag hemifrån precis när det är dags att börja det stora klädkriget. Det infinner sig nämligen när pyjamasen skall av och vanliga kläder på. Den eskalerar sedan något oerhört när överdragsbyxor och jacka väntar för att sedan fullständigt brisera när två ostbågar skall sätta sig i vagnen. Till slut är det bara en enda liten svettig familj som står och skriker på varandra innan det är dags att gå ut i den klara luften.

Idag var det dock min tur. Resultat - vi kom iväg 2 min tidigare än beräknat. Jag fintade upp barnen på läktaren genom att låta dem klä på varandra.

På minussidan : Jag glömde deras regnkläder hemma och min matlåda till jobbet.

Inga kommentarer: