måndag 6 juni 2011

Vet hut!

Idag på lekplatsen så hände det en liten incident. En unge, som kan varit det fulaste jag någonsin sett, drog under en 3 minuters period Polly i håret 4ggr. Den lame mamman som stod jämte sa något i stil med "Nej men det var väl inte så snällt" men sista gången tog jag tag i hans hand och sa NEJ. Det var tyvärr lite svårt att få ögonkontakt med honom för han hade en enorm split-vision med tanke på att vardera öga pekade åt helt motsatt håll. Rejält vindögd alltså.

Om det hade hänt en gång till hade jag nog sagt till mamman att det kanske passade sig att gå på en liten uppfostringskurs men nu slapp jag detta. Dino "Väderkvarnen" Runfeldt kom nämligen to the rescue och delade ut en örfil på den fule ungen lite senare.

Så jag slapp ta snacket om ouppfostrade barn.

Inga kommentarer: