onsdag 15 juni 2011

Det skall inte vara enkelt

Fick VABBA en del förra månaden, närmare bestämt 3-4 dagar. Fixade, pillade och trixade med anmälningar, begära pengar, få saker underskrivna på dagis unt so weiter. I förrgår - brev från Försäkringskassan - "Det saknas intyg från dagis på att ditt barn har varit sjukt".

Nej det gör det inte men jag trodde att jag kunde köra en fuling. Jag hade nämligen anmält att jag var hemma med Polly. Sen visade det sig att när jag skulle beställa hem papper så gjorde jag det för Dino. Sen tänkte jag att "eh, va fan det är ingen som kollar det här och båda barnen var ju faktiskt sjuka" och skickade in det istället.

Men jo det gör de. De jobbar faktiskt på Försäkringskassan. Inte kanske alltid med det viktigaste men de är inne och petar på småsaker. Nästan så man vill hedra dem som verkligen orkar hålla på och engagera sig i att fuska ut en massa pengar därifrån.

Inga kommentarer: