måndag 6 juni 2011

Utelåsta

Efter att ha hängt med Björns släktingar och lekt i parken så var det dags att åka hem med übergnälliga barn. Väl på väg in i garaget så skulle jag bara fiska upp nyckeln ur byxfickan. Men där var den ju inte. Inte heller i skötväskan, i bilen, på golvet, i barnens mun eller någon annanstans heller. Fanhelvetejävlark*kballefanluder. Sa vi då naturligtvis bara tyst inom oss själva.

Och jag mest på Björn. För hade inte han glömt att ta med sig presenten vi skulle ha med så hade det här aldrig hänt. För då hade inte jag behövt springa upp och hämta den och sedan någonstans under ett par 3h lyckats med att tappa bort nyckeln.

Men nu löste det sig till det bästa. Nyckeln låg bak i bilen där jag sitter. Tur för Björn att han hittade den där - annars hade jag blivit riktigt sur.

Inga kommentarer: