tisdag 14 juni 2011

Kom igen, kom igång

Sitter på jobbet och skall börja ringa till lite kunder. Har haft en "släck lite eldar" dag hittills men nu är det dags att börja ringa. Skall bara fixa en kopp te först. Och sätta mig till rätta. Skriva färdigt ett mail. Läsa igenom lite om kunderna. Fingra lite på mobilen. Fundera över det här med drömmarna jag har gällande bröllopet - i natt tex: hetsade runt på bröllopsdagen och skulle hinna få naglar gjorda samt att vi inte hade någon bil att åka i (skall man behöva drömma om sånt redan nu??). Skicka ett sms till bästa Frida och be henne krama på fina Isabell som fyller 2 år. Prata lite med jobbarkompisarna. Avstyra ett besök på Facebook. Fundera över hur vi skall dra in mer pengar, eller hur jag skall göra mer affärer. Sura lite över kunden som valde en annan leverantör igår - trots att vi har en bättre lösning.

Ja och lite sånt där. Men snart kanske jag kan komma igång och ringa mitt första samtal. Jag skall bara....



PS: Gränsö Slott - mycket fint beläget vid havet i Västervik. Fint och lyxigt hotell med möjlighet att bada jacuzzi och sånt utomhus. Minus för maten som var i stil med något jag hade kunnat kocka ihop hemma.

Inga kommentarer: