tisdag 21 juni 2011

Perspektiv

Läser ibland Malin Wollins blogg, also known as Fotbollsfrun. Hon gick ut med att hon var gravid i v17 en måndag. På tisdagen fick de veta att barnet var dött i magen. Har svårt att relatera till tiden innan jag hade barn men jag misstänker att jag tänkt något i stil med "oj va tråkigt men det är väl bara att försöka igen" eller "hon har ju åtminstone 3 barn sen innan". Men så kan man inte tänka längre när man fått barn. Det funkar inte så helt enkelt.

Men tydligen får Malin dessa kommentarer varje gång, varje dag. "Var glad över att du har barn sen tidigare".

Så dumt. Ungefär som att jag fick höra en gång när jag var gravid och nojjade lite över att det är lite mer riskabel förlossning med tvillingar; "Ja men förhoppningsvis så överlever ju åtminstone 1 av dem". Idiot. Kommer inte ens ihåg vem det var som sa det men jag minns att jag efteråt var sugen på att säga något i stil med "hade du sagt samma sak till någon som förlorat 1 av sina 2 barn i Tsunamin?"

Nä precis.

Inga kommentarer: