måndag 10 oktober 2011

Ensam mamma söker björn

Tittar på "Ensam mamma söke"r som genom tiderna alltid varit ett favoritprogram för mig. Men jag får ingen feeling för årets deltagare. Mamman från Norrland verkar virrig och har alldeles för mycket och kladdig eyeliner, mamman från Hjo verkar bara menlös och pappan är rödhårig och har sämre pigment en en outpinne på golfbanan.

Jag och Björn - eller okej kanske mest jag - brukar tänka hur det skulle sett ut om jag själv var med. Det hade nog inte varit särskilt många som passerat det nålsögat alls. Jag tror dessutom att det skulle finnas en väldigt stor risk att tittarna i Sverige inte alls hade förstått min typ av humor (läs ironi) och tyckt att jag var helt dum i huvudet. Jag kanske egentligen skulle varit glad om någon hade sökt alls. Björn är ju lite mer social än jag samt pretty good looking så han skall nog säkert kunna skrapa ihop några brudar.

Men i alla fall så brukar jag (och ibland Björn) tänka att vi skulle anmäla oss fast än att vi redan är ihop. Och sen kommer alla tycka att vi passar varandra som handen i handsken och bara se hur rätt vi är för varandra. Det hänger ju naturligtvis på att ingen avslöjar oss.

Och att vi väljer varandra i slutändan.

Inga kommentarer: